1.Always think positively

常に前向きに考える

Always think positively
  • There are rules.
  • 1, always think positively
  • 2, Leaning the rules of thinking
  • 3, practice the way of thinking you learned
  • 4, learning English is important, but not necessity
  • 5, Harmonize mutual differences by the methods you have learned

  • ルールがあります。
  • 1、常に前向きに考える
  • 2、思考のルールを学ぶ
  • 3、学んだ考え方を練習する
  • 4、英語を学ぶことは重要ですが、必須ではありません
  • 5、あなたが学んだ方法によって相互の違いを調和させる

2.Change your habitual way of thinking

習慣的な考え方を変える

Change your habitual way of thinking

The following is an example that is common sense and does not matter. Why are there so many dynastic politicians in Japan? It doesn’t seem strange in Japanese society. It has become common sense. In the world, politics is beginning to work with online. It’s a familiar theme. I would like to think about this matter.

下記は常識で問題にならない例です。何故、日本では世襲政治家が多いのでしょうか?日本社会では不思議に思われていません。常識になっています。世界は政治がオンラインと連動し始めています。身近なテーマになっているのです。この件について 私は考えてみたいと思っています。

3.Old conventions are bad

封建時代が続いてる?

Is the era of online candidates coming?

4. Create a new way of thinking

新しい思考法をつくる

Language is the right hand of thinking and education is the left hand.

In Japanese, “growth a child” by “encouragement and imitation” is called education. (From the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology) Taking English as an example, the etymology of “education” is the English word “education,” which is the product of the Latin words “e- (external)” and “ducere (reed).”

日本語では、「励ましとまねる」による「子どもの成長」を教育と呼びます。 (文部科学省の教育とは記載より)英語を例にとると、「教育」の語源は、ラテン語の「e-(外部)」と「ducere(葦)」の積である英語の「教育」です。

Western education focuses on “drawing potential.” In addition, they do “stretch” the characteristics of the children. They make heavy use of “praise”. Even if it “fails”, it supports “re-challenge”. They teach you to work positively on everything without fear of failure.

西洋の教育は「個人の能力を引き出す」ことに焦点を合わせています。さらに、彼らは子供たちの特徴を「伸ばし」ます。彼らは「賞賛」を多用しています。 「失敗」しても「再挑戦」をサポートし、失敗を恐れずに積極的に取り組むことを教えています。

There are rarely any tests that evaluate the results you remember. In Europe and the United States, the question is what can be done by making use of the acquired knowledge. This direction of thinking encourages children to become independent.

記憶結果を評価するテストはめったにありません。欧米では、習得した知識を生かして何ができるのかが問題です。この考え方は、子供たちが自立することを奨励します。

From a linguistic point of view, the world is now covered by the same Indo-European languages. English (about 510 million), Hindi (about 500 million), Spanish (about 420 million), Portuguese (about 215 million), Russian (about 180 million), German (Approximately 130 million), French (approximately 130 million), Italian (approximately 61 million), Urdu (approximately 61 million), Persian (approximately 46 million), Ukrainian (approximately 45 million) People) and so on. The total is 229,800, about 3 billion.

言語学的には、世界はインド・ヨーロッパ語族系で占められています。英語(約5億1000万)、ヒンディー語(約5億)、スペイン語(約4億2000万)、ポルトガル語(約2億1500万)、ロシア語(約1億8000万)、ドイツ語(約1億3000万)、フランス語(約1億3000万)、イタリア語(約6,100万人)、ウルドゥー語(約6,100万人)、ペルシャ語(約4,600万人)、ウクライナ語(約4,500万人)など)。合計は229,800、約30億です。

Language is the right hand of thinking and education is the left hand. Together, they form the “idea” of the modern world. The goodness of Japan is “harmony.” Based on this goodness, having a world-class way of thinking is the theme of this HP.

言語は思考の右手であり、教育は左手です。一緒に、それらは現代世界の「アイデア」を形成します。日本の良さは「調和」です。この良さに基づいて、世界クラスの考え方を持つことがこのHPのテーマです。

5.”Dough spirit” + “team spirit”

「道」と「チーム」

Let's try it in Japanese style

What is the “road” of Japanese culture?
Many Japanese cultures have the name “michi” such as tea ceremony, flower arrangement, kendo, archery, and aikido. What is a “road” in the first place? In a nutshell, it is the process of training to improve traditional skills, and the process of training leaders such as teachers and professors.

日本文化の「」とは。何か日本文化には茶道や華道、剣道や弓道、合気道など「」と名のつくものが多い。 そもそも「」とはなのか。 一言でいえば、伝統的な技の上達のために修行を積むというプロセスであり、師範や教授といった指導者を育成するプロセスでもある(ウィキペディア参照)

its mission was to seek out and rescue "Private James Ryan"
Let's analyze the way of thinking

6.What has accumulated in human DNA

人類のDNAに蓄積したもの

①A desire for equality in their DNA

東日本大震災時のスナップ(福島県)

A desire for equality in their DNA

DNA of equality
According to a study by psychologist Christopher Ryan and psychiatrist Casilda Jeda, prehistoric humans live in groups of men, women and children, sharing hunting and food gathering with each other. It was a daily routine to share with each other. In the hunting life of about 90,000 years, humans are said to have imprinted a desire for equality in their DNA.

平等のDNA
心理学者のクリストファー・ライアンと精神科医のカシルダ・ジェダの研究によると、先史時代の人間は男性、女性、子供たちのグループに住んでおり、狩猟や食べ物の収集を互いに共有しています。お互いに分かち合うのは日常でした。約9万年の狩猟生活の中で、人間は自分たちのDNAに平等への欲求を刻み込んだと言われています。

② Nesting acquisition of speaking ability

現生人類が獲得した思考法

 Nesting acquisition of speaking ability

Mutations in the brain
The cause and effect is unknown, but according to Dr. Andrey Bishski, a neurologist at Boston University, humans encountered a “brain mutation” 70,000 years ago. Humans are said to have acquired a new imagination called prefrontal cortex synthesis. He is said to have acquired the ability to pre-simulate his plans and communicate them to his peers.

脳の突然変異
因果関係は不明ですが、ボストン大学の神経内科医であるアンドレイ・ビシェスキー博士によると、人間は70、000年前に「脳の突然変異」に遭遇しました。人間は前頭前野合成と呼ばれる新しい想像力を獲得したと言われています。彼は計画を事前にシミュレートし、それを仲間に伝える能力を身につけたと言われています。

③ From 2000 to 9 billion people

2000人から90億人に

From 2000 to 9 billion people

Mankind is prolific
Mankind is a prolific race. They increased the seeds on the move. It is said that the reason why prolific birth is possible is that there are behaviors that are useful for group childbirth and childcare by “sharing the mind”.

人類は多産です
人類は多産な種です。人類は旅をしながら子供らを増やしました。多産が可能である理由は、「心を共有する」ことで、集団での出産や育児を手伝い合う生活行動を作り上げてきたかだと言われています。

7. Let’s try it as a team

新しい思考法を得たら

チームで試そう

If you get a new way of thinking, let's try it as a team